close
مجتمع فنی تهران
غول مهربان رياضي
تبلیغات
تبلیغات در سایت
تبلیغات
تبلیغات
مطالب محبوب
مطالب تصادفی
آخرین مطالب
به کانال ریاضی کده در تلگرام بپیوندید
خبرنامه
خبرنامه

براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

نظرسنجی
مطلب مورد علاقه خود را بنویسید ؟




کدهای اختصاصی
آخرین ارسال های انجمن

 

غول مهربان رياضي

خبرگزاري فارس: معلمان و صاحبنظران علم رياضي معتقدند با وجود اينكه برخي خانواده‌ها از رياضي براي فرزندانشان يك غول مي‌سازند ولي روش‌هاي درست آموزش در اين درس ‌مي‌تواند رياضي را براي دانش‌آموزان به يك درس شيرين تبديل كند.

خبرگزاری فارس: غول مهربان رياضي

    به گزارش خبرگزاري فارس از مازندران، چالش‌هاي زيادي در آموزش درس رياضي وجود دارد كه بعضاً سبب ترس دانش‌آموزان از رياضي مي‌شود و فرار آنها را از اين درس موجب مي‌شود. بر كسي پوشيده نيست كه اين وحشت دانش‌آموزان از رياضي در زمان خاصي ايجاد نشده بلكه از خانواده و اطرافيان به دانش‌آموز به ارث رسيده است. با اين وجود مي‌توان گفت كه چند سال است كه جامعه علمي كشور با استفاده از فناوري نوين براي برطرف كردن اين زخم ديرينه (ترس دانش‌آموزان از رياضي) اقدام به درمان كرده است. يازدهمين كنفرانس آموزش رياضي كشور از دو روز گذشته با حضور چهره‌هاي صاحبنظر رياضي ايران در محمودآباد مازندران در حال برگزاري است. در اين گزارش مي‌خوانيد كه محققان، اساتيد، صاحبنظران، معلمان و دانش‌آموزان حاضر در اين كنفرانس، براي بررسي عوامل تاثيرگذار در بالا بردن كيفيت آموزش رياضي چه نظراتي دارند. * برخي از دانش‌آموزان در حل مسائل رياضي به مشكل برمي‌خورند يك معلم رياضي مقطع ابتدايي در پايه چهارم دبستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: برخي نارسايي‌ها در روش آموزش رياضي كشور ايجاد شده است تا معلمان نتوانند به درستي انجام وظيفه كنند. ژيلا عطائيان افزود: با توجه به اينكه 27 سال است آموزگار مقطع ابتدايي هستم ولي هر ساله تعداد زيادي از دانش‌آموزان در حل مسائل رياضي مي‌مانند. وي بيان داشت: در سال‌هاي اخير در تأليف كتاب‌هاي رياضي بازنگري شده است و عنوان بازي و رياضي در كتاب‌ها گنجانده شد كه اين امر باعث انگيزه در دانش‌آموزان شده است. عطائيان كه معلم يكي از دبستان‌هاي شهر ساري است، اظهار داشت: در ابتداي فعاليت خود رياضي را با ابتكار و خلاقيت به دانش‌آموزان به صورت چرتكه‌اي آموختم و ارزش مكاني اعداد براي فراگيران قابل تفهيم بود. وي كه در جشنواره الگوي برتر كشور حائز رتبه شده بود، خاطرنشان كرد: كتاب‌هاي درسي بايد با محيط زندگي عجين شوند. *درس رياضي بايد در دوره‌هاي ابتدايي عيني شود شعبان تنكابني با 26 سال سابقه تدريس در مقطع ابتدايي نيز در گفت‌وگو با فارس بيان داشت: راه برطرف كردن چالش‌هاي درس رياضي در مقطع ابتدايي عيني كردن آن است. وي افزود: اگر دانش‌آموزان بتوانند در امور زندگي با رياضي به طور متداول كار كنند رياضي شيرين مي‌شود. اين معلم 45 ساله از شهرستان آمل يادآور شد: درس رياضي بايد در ساعت‌هاي ورزش مورد استفاده قرار گيرد كه اين امر در روند آموزشي كشور ناديده گرفته شده است. تنكابني اظهار داشت: حل مسئله‌هاي رياضي براي دانش‌آموزان دغدغه شده است و براي بالابردن ميزان علاقه آنها بايد روش تحقيق و بحث را در كلاس اجرا كرد. *خانواده‌ها از رياضي براي بچه‌هاي خود غول ساختند اصغر مهري با 16 سال سابقه تدريس در درس رياضي نيز گفت: خانواده‌ها درس رياضي را تافته جدا بافته از بقيه دروس مي‌دانند و براي دانش‌آموزان غول ساخته‌اند. وي افزود: ديرينگي وحشت در درس رياضي از سوي خانواده‌ها به فرزندان القا مي‌شود كه اين امر معلمان را در تدريس دچار مشكل مي‌كند. اين معلم 32 ساله از شهر تنكابن يادآور شد: مدل آموزش و برنامه‌ريزي هفتگي در مدارس سبب شده است تا دانش‌آموزان به رياضي بيش از بقيه درس‌ها اهميت دهند در حالي كه تحقيقات نشان داده است افت تحصيلي سال‌هاي اخير در بخش ادبيات به ويژه در دوران ابتدايي در دروس بخوانيم و بنويسيم بيشتر از درس رياضي است. مهري استفاده از كتاب‌هاي كمك آموزشي را باعث گمراهي دانش‌آموزان دانست و گفت: نه تنها فعاليت دانش‌آموزان با استفاده از كتب آموزشي بيشتر نمي‌شود بلكه تداخل در روش تدريس معلم مربوطه به وجود مي‌آيد. وي تاكيد كرد: به جاي استفاده از كمك آموزشي‌ها دانش‌آموزان بايد به تحقيق روي بياورند و با كاردستي‌هايي كه در رابطه با رياضي ايجاد مي‌كنند فراگيري را آسان‌تر مي‌كند. اين معلم جوان خاطرنشان كرد: مشكلات آموزش رياضي بقيه دروس را تحت‌الشعاع قرار داده است كه براي برطرف كردن آن در كنفرانس‌هاي رياضي بايد بررسي شود. *رياضي با ايجاد ابتكار و دست‌سازها جاذبه ايجاد مي‌كند اعظم اميري با 39 سال سابقه كاري در آموزش و پرورش نيز در رابطه با درس رياضي بيان داشت: رياضي با ايجاد ابتكار و دست سازها جاذبه ايجاد مي‌كند. وي افزود: يكي از عوامل افت دانش‌آموزان در درس رياضي قياس نمره است كه اين تفكر در خانواده‌ها ايجاد شده و از طريق مشاوران مدرسه بايد برطرف شود. اين معلم رياضي 57 ساله كه از استان قزوين در كنفرانس رياضي محمودآباد شركت كرد در اين گفت‌وگو اظهار داشت: بيشتر خانم‌ها از رياضي بدشان مي‌آيد و چون بچه‌ها در خانه با مادر بيشتر سروكار دارند اين حس بدبيني به دانش آموزان القا مي‌شود. وي افزود: در آموزش و پرورش بستر مناسبي براي ايجاد خلاقيت دانش‌آموزان ايجاد نشده است تا با كاربردي شدن رياضي به كشف استعدادهاي بچه‌ها برسيم. *بايد محدوديت‌ها از مقابل پيشرفت رياضي گرفته شود مدير خانه رياضيات استان قزوين نيز در رابطه با آسان كردن آموزش درس رياضي به دانش‌آموزان گفت: ابتكار و نوآوري از طريق خلاقيت‌هاي معلمان مي‌تواند در آموزش رياضي موثر باشد. يوسف گمركچي افزود: 42 سال است كه سابقه كاري در تدريس رياضي را دارم ولي همچنان روزانه ساعت‌هاي زيادي را براي پژوهش مي‌گذرانم. وي تصريح كرد: در خانه رياضي كلاس‌هاي آموزشي به صورت كارگاهي برگزار مي‌شود كه با مباحثه بين دانش‌آموزان، درس و مسئله‌ها در همه سطوح تحصيلي قابل حل است. *رياضي را بايد بخوانم يكتا رزاقي دانش‌آموز مقطع ابتدايي نيز درباره درس رياضي به خبرنگار فارس گفت: بايد رياضي را ياد بگيرم چون هميشه در كارها براي محاسبه به اين علم نيازمندم. اين دانش‌آموز پايه پنجم ابتدايي افزود: از رياضي خوشم نمي‌آيد ولي اگر آن را نخوانم معدلم كم مي‌شود. وي با بيان اينكه معلم خوبي دارم ولي رياضي مشكل است، اظهار داشت: براي بهتر ياد گرفتن معلم ديگري به خانه‌مان مي‌آيد و به من درس مي‌دهد. وي خاطرنشان كرد: هميشه مشكل من در درس رياضي حل كردن مسئله‌ها است. *رياضي را بايد تحمل كرد اميد لطفي دانش‌آموز سوم راهنمايي نيز در مورد درس رياضي گفت: رياضي را بايد تحمل كرد. وي افزود: با توجه به اينكه معدلم 19 شده است ولي به درس رياضي علاقه‌مند نيستم و اين درس را با تمام توانم مي‌خوانم تا معدلم كم نشود. دانش‌آموز مقطع راهنمايي با بيان اينكه رياضي يكي از اصول زندگي همه افراد است، بيان داشت: نمي‌توان گفت درس رياضي مشكل است اگر علاقه‌مندي باشد و معلمان در تدريس حوصله به خرج دهند فراگيري آسان است. *معلم در فرآيند آموزش رياضي موثر است رئيس كميسيون رياضي‌دانان جهان از كشور نيوزيلند نيز در حاشيه يازدهيمن كنفرانس آموزش رياضي كشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بيان داشت: يافتن معلم خوب در سرنوشت آموزشي فراگيران موثر است. بيل بارتون با بيان اينكه خودم رياضي را از روش معمولي و متداول ياد گرفتم، افزود: خوشبختم كه معلم خوبي داشتم، همكلاسي‌هايم در رشد علمي رياضي من تاثيرگذار بودند. وي ادامه داد: بحث در كلاس رياضي بسيار تاثيرگذار است و اين بستر بايد در تمام مناطق براي همه دروس ايجاد شود. رئيس كميسيون بين المللي رياضي‌دانان جهان با اشاره به اينكه سوق دادن دانش‌آموزان به مباحثه مي‌تواند موجب رشد علمي شود، افزود: فراگيران مي‌توانند با مراجعه به كتاب‌هاي تاريخ رياضي و كمك آموزشي‌هاي استاندارد مسائل مهمي را حل و به كشف برخي موارد رياضي بپردازند. وي با تاكيد براينكه همه علاقه‌مندان علم رياضي بايد كتاب‌هاي مرجع در اين علم را مطالعه كنند، گفت: كتاب‌هاي مرجع تصوير زيبايي از رياضي با آنچه در امورات با آن سروكار داريد ترسيم مي‌كند. بيل بارتون برگزاري كنفرانس را زمينه رشد استعدادها دانست و خاطرنشان كرد: تعداد زيادي از معلمان و صاحب‌نظران در كنفرانس شركت مي‌كنند و آنها را به نوعي با مسائل علم رياضي درگير كرده و در رابطه با آموزش بحث و تبادل نظر مي‌شود.


    درباره : هفتم , سوم راهنمایی ,
    برچسب ها : غول مهربان رياضي ,
    165
    تاریخ : سه شنبه 28 مرداد 1393
    نویسنده : حامد قاسمی
    مطالب مرتبط
    سوالات ریاضی نوبت اول هفتم
    سوالات ریاضی هفتم فصل 1 تا 4
    ثبت نام لیگ ریاضی بوشهر
    مسئله ازفصل اول پایه هفتم
    سوالات فصل اول ریاضی هفتم
    تکنیک ریاضی
    اغاز سال تحصیلی جدید مبارک
    معرفی کتاب های ریاضی انتشارات گامی تا فرزانگان
    اسلایدهای و پاورپوینت های ریاضی هفتم، هشتم و نهم
    کتاب های درسی ریاضی هفتم و هشتم
    ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1474
  • کل نظرات : 255
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 384
  • بازدید امروز : 1,243
  • باردید دیروز : 3,584
  • گوگل امروز : 25
  • گوگل دیروز : 130
  • بازدید هفته : 20,154
  • بازدید ماه : 83,661
  • بازدید سال : 353,842
  • بازدید کلی : 2,473,664
  • اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • عضویت سریع
  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
    کانال تلگرام ما : https://telegram.me/ghmrir